Ενημέρωση για τα θέματα που συζητήθηκαν στην υπηρεσία Ασύλου του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

Σε συνέχεια της υπ’αρ. πρωτ. 345/23/11/2021 επιστολής του Προέδρου της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος Δημήτριου Βερβεσού , προς τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κατόπιν της αναφοράς μεγάλου αριθμού συναδέλφων για θέματα που τους αφορούν , ο Αντιπρόεδρος ΔΣΑ Ευστάθιος Αναλυτής συναντήθηκε την 1η Δεκεμβρίου 2021 με τον Διοικητή της υπηρεσίας Ασύλου κ. Μάριο Καλέα , τον Αναπληρωτή Διοικητή κ. Ιωάννη Σφυράκη, την Προισταμένη Διεύθυνσης Υποστήριξης, τον Διευθυντή του Γραφείου Γενικού Γραμματέα , νομικούς συμβούλους της Υπηρεσίας Ασύλου και την αρμόδια γραμματέα της υπηρεσίας.

Ως προς τα αιτήματα που διατυπώθηκαν με την ανωτέρω επιστολή μας , οι εκπρόσωποι της Υπηρεσίας Ασύλου μάς δήλωσαν ότι:

α) εντός του Δεκεμβρίου αναμένεται να καταβληθούν τουλάχιστον 115.000 € στους δικαιούχους δικηγόρους,

β) ο χρόνος εκκαθάρισης ενός εκάστου τιμολογίου από έξι μήνες έχει μειωθεί στους τρεις,

γ) η παρακράτηση και απόδοση του παρακρατούμενου φόρου 20% γίνεται ταυτόχρονα με την εκκαθάριση των τιμολογίων,

δ) η υπηρεσία ασύλου στελεχώθηκε με επιπλέον υπαλλήλους , το οποίο συνεπάγεται την εμπρόθεσμη ανάρτηση των βεβαιώσεων αποδοχών και την περαιτέρω επίσπευση της διαδικασίας εκκαθάρισης.

Η υπηρεσία ασύλου θα εξετάσει την πρόταση του εκπροσώπου του ΔΣΑ κ. Αναλυτή για ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών, που απαιτούνται για την εκκαθάριση της αμοιβής τους και κάλεσε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Δικηγόρους να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί κατά την έκδοση των τιμολογίων τους και εν γένει κατά την αποστολή των δικαιολογητικών τους – που θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 της υπ’αρ. 3449/2021 – ΦΕΚ 1482/Β/13-4-2021 ΚΥΑ – , ώστε να αποφεύγονται περαιτέρω καθυστερήσεις.

Τέλος προκειμένου να μην λήγει ο χρόνος ισχύος της φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας η υπηρεσία δήλωσε ότι θα ζητά τα συγκεκριμένα δικαιολογητικά, αφού ολοκληρωθεί ο αρχικός έλεγχος και πριν τη διαβίβαση του εκάστοτε φακέλου στην οικονομική υπηρεσία του Υπουργείου.

Επισυνάπτεται η επιστολή της Ολομέλειας.